C-Max Owners Club banner
1 - 3 of 3 Posts

·
Premium Member
Joined
·
3,966 Posts
This may not be the exact problem but it sounds similar and comes from the TIS CD

Solenoid for the ignition key removal inhibitor


ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Item ³ Part Number ³ Description ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ 1 ³ ³ Solenoid for the ignition key ³
³ ³ ³ removal inhibitor ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ�ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ�ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
The solenoid for the ignition key removal inhibitor is integrated in the ignition lock.
With the selector lever in position "P", the ground connection via the selector lever lock solenoid is interrupted.
The locking pin of the solenoid for the ignition key removal inhibitor does not engage in the ignition lock.
The ignition key can be turned to "0" and removed from the ignition lock.
In all other selector lever positions the ground connection is made via the selector lever lock solenoid.
The locking pin of the solenoid for the ignition key removal inhibitor engages in the ignition lock.
It is not possible to turn the ignition key to "0" and remove it from the ignition lock.
 
1 - 3 of 3 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top